Corona/Covid-19 Silkeborg Helsemesse

Vi passer på hinanden.

For at passe på hinanden og undgå eventuel overførsel af Coronasmitten så gælder der følgende retningslinjer på Slagelse Helsemesse.
Retningslinjerne er udarbejdet efter de retningslinjer der foreligger fra erhvervsministeriet. Der tages forbehold for lempelser eller stramninger.

Fælles ansvar
Vi har alle ansvar for at sikre høj hygiejne og mindske risikoen for smittespredning
Dette gælder alle: udstillere, gæster og personale.
Vi kommer til at skilte med afstandsskilte, hygiejneskilte og andet materiale.

Ingen krav om Corona pas
Ifølge genåbningsplanerne bortfalder kravet om at vise Corona-pas på messen 1.august 2021.
Det betyder at hvis der IKKE kommer ændringer i retningslinjerne – så skal der IKKE vises corona-pas ved indgangen. Skulle retningslinjer blive ændret så følger vi naturligvis de til enhver tid gældende retningslinjer. 

Ingen krav om Mundbind/visir.
Der er p.t IKKE krav om at der skal bruges mundbind når man går rundt på messen.
Vi følger naturligvis Sundhedsmyndighedernes rammer for at vi trygt kan holde messe og skulle der komme ændring og evt påbud om mundbind, så følges dette på messen.

Registrering af deltagere og gæster
Der bliver ved indgange til messen mulighed for frivilligt at registrere dit navn og din e-mailadresse i en database, sådan at vi kan kontakte dig, hvis det efterfølgende viser sig at der har været smitte på messen. Dine data vil blive slettet 30dage efter messen.
Vi følger alle persondatalovgivningens regler (GPRD). 

Begrænsning af personer i Medborgerhuset Lunden.
Genåbningsrammerne foreskriver at der frem til 1.september 2021 er et overordnet arealkrav på 4kvm pr person på en messen.
Det betyder at der maksimalt må lukkes 140 personer samtidigt ind i messens lokaler i Lunden.
Dette inkluderer gæster og deltagere med stand – Vi registrerer antallet af personer ved indgangen. 

Foredragslokalet.
Der gælder at arealkrav på 2kvm pr person i foredragslokalet, idet man er siddende under foredraget.
Der skal være 1meters afstand mellem stolene fra midten af en stol til midten af næste stol og foredragsholder skal holde 2 meters afstand til forreste række. Foredragslokalet er på 75kvm og der må derfor maksimalt være 37 personer i lokalet under foredrag. 

Afspritning af hænder
Alle spritter hænder af ved indgangen til Lunden. Der vil være opstillet håndsprit flere steder (foyeren, salen, samt i foredragslokalet) Vi anbefaler at bruge håndsprit tit i løbet af den tid du er på messen. Standene er opfordret til at stille håndsprit frem på standen.

Afstand til andre
Der bør som udgangspunkt holdes bedst mulig afstand til folk du ikke er i smittefamilie med og undgå fysisk kontakt. (kram, håndtryk m.m.) Dette gælder alle – både deltagere og gæster på hele messens område. Vi beder om at du forsøger at huske dette bedst muligt.

Gangarealerne.
Vær opmærksom på om du står på gangarealerne sådan at andre ikke kan komme forbi dig.
Står du i en lille gruppe, så stil jer venligst ud til den ene side, så andre trygt kan gå forbi.
Standpersonale må ikke stå på ude gangene – men skal stå på standen eller kanten af standen. 

Opbyggede stande – retningslinjer
På de opbyggede stande med skillevægge skal der være 2kvm pr person på standen.
Det betyder at der gælder dette maksimum personer samtidigt på en stand:
4kvm stand – 2 personer6kvm stand – 3 personer8kvm stand – 4 personer
Udstillerne skal sikre hygiejne på standen. Dvs aftørring af flader og afspritning af hænder og øvrigt materiale, inden der begyndes på en læsning/behandling. Foregår der behandlinger/læsninger med tæt -og fysisk kontakt med gæster, så skal behandleren bruge værnemidler. (engangshandsker, mundbind, ansigtsvisir m.m.) 

Bordstande – retningslinjer
En bordstand må maksimalt bemandes med 2 personer, som primært skal opholde sig bag ved bordene.
For bordstande gælder det at hænder skal afsprittes inden man rører ved udstillede produkter som andre skal røre ved bagefter.
Dette gælder både for standholder og gæster.

Arbejde på standen:
Der må udføres det samme på standen som behandlerne gør hjemme i klinikken – reelt flytter behandlerne klinikken ind på messen.
Bruger behandleren værnemidler hjemme, så skal der også bruges værnemidler på standen under behandlinger/læsninger.

Toiletter
Toiletterne vil jævnligt blive kontrolleret og der vil flere gange dagligt blive sprittet af.
Handikaptoilettet må kun bruges af handikappede / gangbesværede, samt gæster i højrisikogruppen.
Dette for at mindske risiko for smitte til denne gruppe. 

Brug elektronisk betaling
Vi opfordrer jer til kunne bruge dankort eller mobilepay på messen.
Husk eventuelt at medbringe kontanter (byttepenge) hjemmefra hvis du ikke har elektronisk betalingsmulighed.
Vi vil gerne undgå gentagne hævninger af kontanter ved vores entre bord – der vil blive opkrævet et hævegebyr på kr.5 ved hævning af kontanter ved entre bordet.

Lukket for kommentarer.